Dane demograficzne w akcji: Kluczowe różnice w preferencjach w serwisach społecznościowych wśród użytkowników o różnej płci, wieku i narodowości

Dane demograficzne w akcji: Kluczowe różnice w preferencjach w serwisach społecznościowych wśród użytkowników o różnej płci, wieku i narodowości

Warto przeczytać

Niedawne badanie przeprowadzone przez Pew Research Center wykazało, że popularne platformy społecznościowe, takie jak Snapchat, Instagram i TikTok, przyciągają różne grupy wiekowe. Jednak to młodzi ludzie znacznie częściej z nich korzystają.

Naukowcy doszli do tego wniosku na podstawie ankiety przeprowadzonej od 25 stycznia do 8 lutego 2021 r. Próba obejmowała 1502 Amerykanów w wieku 18 lat i starszych, którzy mieszkają we wszystkich 50 stanach, a także w Dystrykcie Kolumbii.

Na podstawie wyników ankiety wśród 100% użytkowników w wieku od 18 do 24 lat:

  • 76% używa Instagrama;
  • 75% używa Snapchata; oraz
  • 55% używa TikToka.

Te same parametry wśród dorosłej populacji w wieku 65 lat i więcej wynosiły odpowiednio 13%, 2% i 4%.

Różnice wieku są mniej znaczące wśród użytkowników Facebooka. Prawie 50% użytkowników w wieku 65 lat i więcej w porównaniu z 70% dorosłych w wieku od 18 do 29 lat, którzy preferują ten serwis społecznościowy.

Inne różnice demograficzne między popularnymi platformami społecznościowymi obejmują płeć, narodowość i poziom wykształcenia:

  1. Wśród fanów Instagrama 52% stanowili Latynosi, 49% to czarnoskórzy Amerykanie, a tylko 35% to osoby białe.
  2. Z LinkedIn korzysta ponad połowa Amerykanów z tytułem licencjata lub wyższego stopnia. Tylko 10% użytkowników to osoby z maturą.
  3. Pinterest jest używany przez około 46% dorosłych Amerykanów, a wśród męskiej populacji USA liczba ta wynosi tylko 16%.

Bez względu na wiek, płeć, kolor skóry i narodowość, użytkownicy wszelkich serwisów społecznościowych to zawsze potencjalni klienci, którzy są zainteresowani produktami i usługami w różnym stopniu. Dlatego SMM to dziś jeden z najpopularniejszych sposobów na promocję Twojej marki.

Nie musisz być certyfikowanym specjalistą ds marketingu, aby zbudować inteligentną strategię marketingową. Wystarczy użyć POSTOPLAN. To najlepsza zautomatyzowana platforma do zarządzania mediami społecznościowymi. Dzięki niej, tworzenie, planowanie i promowanie treści będzie tak proste, jak to tylko możliwe. Nie ma ograniczeń liczby kont, a treści mogą być publikowane w trybie offline bez Twojego udziału. Rezultatem jest wzrost zasięgu organicznego o 30-70% bez dodatkowych kosztów.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments